tisdag 13 juni 2017

Uti vår hage där växa blå bär

Igår var man inte så populär. Sommar och fint väder och tonåringar som bor vid datorer. Skärmförbud infördes och ungar kördes ut. Skrik och bråk och smäll i dörrar. Men ut kom de. Med grillkol och bära och gå i skog och allt sådant som en modern tonåring hatar. Mor och far tyckte det var trevligt. Tonåringar tyckte det var tyst och tråkigt. Det surades och kånkades i två timmar. Idag på morgonen skulle mor vara snäll och tänkte lite. Ge och ta är bra att ha. Så hon dukade buffe frukost a la hotell. Där fanns nybakade grova frallor. Ägg på tre sätt. Fil och gröt och fem sorters pålägg. Två sorters färskpressad juice och himmelska frukter. Det åts och det mystes. Sen var det puss o hej då. Då vänder sig sonen om och säger. Du. Den gubben gick inte. Jag är lika arg än. 
Tror jag inte, sa mor. Men ha en bra dag du också. 

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha, idag när vi var och åt jag och dotter så säger hon till mig att: Du sa ju alltid att man ska ta av allt!! Att man måste smaka, så ta nu sushi!!(som jag avskyr!)
    Konstigt vilket minne de har di barna

    SvaraRadera
  2. Haha. Ja. Det är sant. Sushi är inte min grej heller.

    SvaraRadera
  3. Ha ha apropå mat, jag äter allt bara den inte rör sej på tallriken :)

    SvaraRadera