fredag 30 juni 2017

Lyxproblemet från hell eller regnet det bara öser ner

Vi bor nära Vättern. En sabla trevlig sjö. Med vackra stränder och rent vatten. Vi ser den från vår balkong och läget gör att vi väldigt ofta ser regnbågen. Ofta två stycken. När det åskar så dansar blixtarna rakt ner i sjön. Sabla vackra naturfenomen ser vi alltså. Men den har en nackdel. Det blåser ta mig katten jämt i den här stan. I vanliga fall blåser det en lätt bris, ständigt. I år har det liksom på många andra ställen blåst sen i Februari. När det blåser i Vätternland så blåser det. Det går genom märg och ben. Enstaka soldagar har vi så klart haft i sommar. Men de är lätt räknade. Är det sommar vill man ha sommarkläder. Ja, men det är ju höst nio månader i det här jäkla landet. Man går omkring i regnkläder jämt. I år har jag inte kommit ur dem. Varje dag går jag en promenad i skogen och fan vad jag fryser. Ungarna ser ut som två blekfisar. Nu vill jag ha ett högtryck. Ett rejält jäkla högtryck som sopar undan mattan på vindarna. Jag vill ha matsäckar med kletiga mackor i. Halvjummen saft och korvgrillning på stranden. Jag vill ha kaffe som inte smakar gott för att det är varmt så man svettas. Jag vill ha sommar. Man behöver det när man bor i Svedala. Och kriget fortsätter i Syrien.

5 kommentarer:

  1. Sällan har jag väl frusit så som denna vår/sommar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Astrid: Håller fullständigt med. Kram

      Radera
  2. En kollega sa nyligen till mej, dax att svida om till kortbyxor! jamen,sa jag, då syns ju lång kalsongerna!Asgarv som följd...just nu har vi sommar :) o snart hemester (semester hemmavid)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Linnea: Hahaha. Den var bra. :-) Stämmer som motto denna sommaren. :-) Ha en riktigt fin semester. Även om den görs hemma. Kram

      Radera
  3. Fy, ja! Inte många sol timmar vi fått

    SvaraRadera