tisdag 27 juni 2017

Perspektiv

Nu har jag varit arg så det räcker. Det som har hänt har hänt. Det verkar vara ganska ovanligt med husvagnsinbrott när man googlar. Så vi hade bara otur. Skadorna på vagnen är förhållandevis små. De slog inte sönder någon inredning. Det är dörren som är skev och dörrlåset helt mosat. Två långa sittdynor saknas också. Det kommer nog att bli svårt för skaderegleraren att hitta samma tyg. Vagnen är ju trots allt 28 år. Vi fick åka dit med nycklar igår. Till övriga lås. Han som vi träffade sa att det var en ovanligt fin vagn. Den är som ny. Han kunde inte svara på några frågor. Skaderegleraren har semester. I tre veckor. Sen ska den repareras. Så det kommer att dröja innan vi får tillbaka vår fina sommarstuga. Men allt går att laga. Det är huvudsaken. Jag har lärt mig två saker. Töm vagnen på elektronikprylar. Även om det är en sketen kaffebryggare från Claes Olson. Lämna inte en massa kassar i vagnen att bära i. Hade jag inte haft en massa kassar från IKEA liggandes så kanske de inte hade fått med sig så mycket. Den var som ett smörgåsbord för tjuven. Men nu skiter vi i det. Nu tänker vi framåt. Nu ska jag sätta mig och ringa runt efter en ny parkeringsplats. Den här gången vill jag ha den under tak. Kosta vad det kosta vill. Nu ska jag ha tag på en livrem till. Tack alla ni som hörde av er igår. Tack till stora barn, övriga släktingar fantastiskt goda vänner och till alla glada och arga tillrop här inne. Nu gör vi som kungen. Nu vänder vi blad.

4 kommentarer:

  1. Visst har du rätt, ingen idé att gå och vara arg, de skyldiga vet förmodligen inte ens om hur ni känner och mår...
    Men det är lite synd att för varje sak som händer så blir man lite mer försiktig, misstänksam och tror på människorna får sig en törn...
    Men vi går ju vidare...

    SvaraRadera
  2. Man ska komma ihåg att de flesta människor man möter är ärliga och härliga. De destruktiva är få. Tack för dina varma tankar igår. Ska till vårdcentralen nu. Hör av mig sen. Kram

    SvaraRadera
  3. Så tråkigt 😢🍓🌸🏡

    SvaraRadera
  4. Ja. Det är ledsamt. Men prylar går att ersätta. Nu tänker vi framåt. Den är snart hel igen hoppas vi. Tack för din kommentar

    SvaraRadera