söndag 11 juni 2017

En nyckelhistoria

Det var en gång en cykelnyckel som hängde i en väldigt stor knippa hos en familj som inte har alla hästar hemma. Så åkte familjen på camping semester och knippan fick hänga med. När mor i huset checkade in på campingen tappades cykelnyckeln på golvet i receptionen och blev liggandes på golvet. När far i familjen ska lämna receptionen så hittar han nyckeln och lämnar in den i tron om att det var en annans nyckel. Ingen ser vad den andre gör. Så går det ett par veckor när familjen kommit hem och mor i huset kan inte begripa var nyckeln är. Far i huset är sur och irriterad över att mor aldrig kan hålla reda på saker. Hon använder reserv nyckeln och cyklar på. Så händer det att familjen är på resa i ett annat ärende och passerar camping de varit på och mor i huset kommer på den briljanta iden att åka in och fråga om de hittat någon upphittad nyckel där. Nä. bara den som han lämnade in säger den glada receptionissan och pekar på min man. Jag beskriver den och ber att få jämföra den med min reservnyckel. Den passar lika perfekt som glasskon på Askungen. Nästa gång han skäller på mig när jag tappat något så ska jag fråga om han lämnat in det i receptionen i Borås.

5 kommentarer:

  1. Ha ha ha tack för dagens garv! Ni är ju för roliga

    SvaraRadera
  2. Astrid, som veterinär, undrar hur har det gått för missen?

    SvaraRadera
  3. Linnea. Han ska komma hem från sjukhuset idag. Det har varit tufft och man vet inte än 100 vad han drabbades av.

    SvaraRadera
  4. Ja, provsvaren skulle komma så hon skulle få veta, hon är i detta nu och hämtar kisse. Vill ju veta om/hur de andra katterna ska behandlas

    SvaraRadera