fredag 13 mars 2009

Snö så långt ögat kan se

är det i dag igen. Jag blir galen på eländet. Ibland har man tänkt tanken att sälja pick o pack och emigrera till ett land där det inte är så j***a kallt jämt. Sprang mig svettig med pulkorna i allafall. Det tyckte ju knoddarna var jätteskoj förstås. Så lite motion och mycket glädje blev det ju idag ändå. Men satan. Jag vill ta långa vårpromenader i skogen nu. Leta vårtecken och plocka blommor. Inte skura blöta golv och torka kläder.
Idag har min goa gubbe bjudit ut familjen på lunch. Det blir något asiatiskt ställe. Mums.
En gång när vi skulle äta en buffé på ett Kinahak nere i stan så tittade kyparen på våra knoddar och lät oss betala för en barnpotion. Våra ungar älskar Kinakäk och hatar hamburgare. Men det visste ju inte den stackaren som serverade oss. De ser så små ut. De äter nog inte så mycket. Ni får båda portionerna till priset av en. Sen satte våra små stjärnor igång att äta. Fyra gånger hämtade de om. Länsade kyclinggrytan och tömde taigrytan. Numera blir det rätt dyrt för oss att gå på det stället. Det är liksom aldrig snack om att äta till priset av en. Jo då man får ju lämna dricks. Annars blir vi nog inte insläppta nästa gång.

2 kommentarer:

  1. Ser man dina små så kan man ju tro att de inte skulle äta så mycket, men det måste ju vara en glädje att se, som förälder!
    Och jag håller helt med dig, ävla snö!!

    SvaraRadera
  2. Japp de är tunna de små liven men de hatar skräpmat. Ja, det ska väl va pizza då som går ner annars är favoriten fläskfile, räkor och sånt där som man inte har varje dag precis =)

    SvaraRadera