söndag 1 mars 2009

Hamsterbegravning, night talk och nattchaufför

Igår var det en innehållsrik dag. Enda husdjuret lämnade in och L bar så fint och högtidligt lilla Sus till sista vilan. Hon plockade harsyra i en fin bukett och sjöng Bamsesången för allt vad sjuårslungorna höll. Bamsesången är den enda hon kan hela. Så hon skrålade som sagt för full hals. Sen ringde Storebror klockan 23 ??!! och vi pratade i en och en halv timma!!! Mycket om döden och livet i stort. Det är jobbigt att hälsa på far på "hemmet". Han sa något så bra min käre Bror. Det är jobbigt att gå dit och det är ännu värre att inte gå dit. Far har inte mycket kvar av sitt gamla liv. Sängbunden och ledsen dagarna i ända. Det låter hemskt men jag önskar så att han kunde få somna in i stället. Fullt medveten ligger han och kan inte ens gå på toaletten själv.
=( Men sen kom E (20-åringen) och skrämde slaget på mig vid halv tre tiden på natten. Vi har haft problem med grannar som rycker i dörrar och kastar in saker genom brevlådan . Så när nån kom och tog i dörren och jag hörde att någon klev in mitt i natten fick jag hjärtsnörp. Men så var det bara solskenet som missat sista bussen hem från krogen =)))). Åh vad roligt att få sig en nattakram av dotera. Snäll som jag är så slängde jag på mig paltorna och körde hem henne. Så idag kan man säga att det går lite på halvfart pga sömnbrist =)). Nu ska jag äta köttfärslimpa med kärleken och di två små liven. Få se om det är lika populärt som gårdagens pizza. Jag tvivlar.

1 kommentar:

  1. Förstår att det är tubgt med far, det är jobbigt när de nära och kära blir dåliga och man inte klarar av att ta hand om dem själv. Det är väl nån stenåldersinstinkt som säger att det är det vi ska göra.
    Undrar om jag stigit upp och kört, tror kanske inte det, du är en pärla till mamma! Tror nog jag tvingat dottern att lägga sig och sova så hade jag kört sen, men jag vet inte. Vi är inte riktigt "där" än.

    SvaraRadera