lördag 14 mars 2009

En hymn till vännerna

Goda grannar har jag och har haft. Vissa blir vänner för livet . Idag fick vi jättegod mat av vännerna i uppgången bredvid. Jisses nu har jag inte lagat mat på två dar =) Det känns som om det kunde bli en god vana =)))) Eftersom jag aldrig kommer att känna mig som en stadsbo. Kommer ju från landet från början så är det en fröjd att i allafall ha goda vänner på gården. Vilken tur att jag också har kvar kontakten med vännerna på landet. Även om vi är lite dåliga på att pratas vid titt och tätt så har vi ju så roligt när vi väl träffas. För att inte tala om när man kan flytta ut till dem och bo när de åker på semester. Då åker skorna av sen går man barfota tills fötterna storknar av grönt gräs och frisk luft. (Har fortfarande dåligt samvete för att vi är så dåliga på att klippa det när vi är där) Vinner jag di där miljonerna någon gång så köps det en sommarstuga innan gubben hinner säga kvastskaft! För stan har sina fördelar den också när man mer eller mindre bor på sjukhuset som vår lilla familj har fått göra av olika anledningar. Så glad är jag verkligen för att kära Vännerna låter mig och min familj få möjlighet till det bästa av två världar. Kram på er. Skickar med ett musikklipp bara för det fast jag inte brukar i vanliga fall. Nu blir det hör och häpna inte vin utan öl i kväll för att stå ut med hispiga fröken Mede. Trevlig kväll. Njut av 80-talsikonerna. Skål.
www.youtube.com/watch?v=xGbnua2kSa8&NR=1

1 kommentar:

  1. Tack för att ni kommer ut istället. Vi hade ju inte kommit nånstans om det inte vart för er. Gräset finns kvar när vi kommer hem igen det ska ju inte ni klippa.
    JAg jobbar så Mede klarar sig nog utan mig och ölen får vänta till en annan kväll!
    Underbar låt, länge sen jag hörde den nu!

    SvaraRadera