måndag 24 juli 2017

Om att vara gnällkärring och göra jobbet åt proffsen

Varit och tittat till pärlan och knuffat på skaderegleraren. Det lät ungefär så här. Öh mm nja. Asså. Det ligger ju en del före och jag är själv med det här och det var semesterperiod när den togs i mot och hade det varit jag så hade jag inte tagit den...
Nähä, svarade jag men nu ligger den på ditt bord och då anser jag att den ligger på ditt bord.
Mmm, svarade han, men asså hitta dynor till ett sådant udda märke och dessutom specialbeställda dynor.. Jag vet inte.... Dörren kan jag fixa på en vecka.. Men dynorna....
Du, sa jag det måste väl finnas ett sätt som ni brukar handha sådana här ärenden på. Jag vet inte jag jobbar inte med det här. Du får till fredag på dig. Morsning.
Du, svarade han, hur var skadenumret nu igen?
Titta i högen till vänster, sa jag. Du har det framför dig.

Går hem och googlar och hittar dynor efter fem minuter. För 1500. Billigt i jämförelse med att klä om hela vagnen. Skickar bilder och artikelnummer pluss skadenumret igen till den trevlige unge skaderegleraren. Undras om han läser sina mail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar