måndag 15 maj 2017

En helt vanlig Måndag som inte går till historien

En dag full av måsten som betats av. En sådan tur att maken hade en ledig dag. Beställde tid hos optikern. Gått med trasiga och tejpade bågar en vecka. Tappade dem i golvet en gång för mycket. Hittade bågar för under 400 spänn för två par med allt inklusive. Frågan är ska jag ta turkos, lila eller tråkigt svarta. Det blir nog lila. Då matchar de hörapparaterna. Samma hörapparater som audionomen förklarade med stora bokstäver att de kommer att synas väldigt mycket. Well. Det har jag inga problem med. Varför ska man skämmas över att man hör illa. När glasögon kan vara en fancy detalj. Det blir bra med lila. I alla lägen.

 Sen blev det nödvändigt skolbesök. Inlämning av papper hos vården och hem o laga lunch. En gryta som smakade apans smutsiga svans. Fick i för mycket av allt. Men glinen åt när de kom hem. Märkliga ungar. Inte alls samma smak som sin mor.

 Efter det blev det besök hos Smålle för att hämta matta. Snygg blå matta som nu blivit en grå matta. Måste tvätta eländet innan vi ska i väg. Efter två gånger så ser den ut som något som katten släpat i gyttjebad fram och tillbaka och sen torkat sig i arslet med den. Vår familj behöver inte vackra heltäckningsmattor. Vi behöver tvättbara... Vet inte... Gummimattor kanske? Närå.. Blir nog bra efter en duvning med ångtvätten. Så ilsken jag var när maken kom hemdragandes med den. Men som jag använt den. På allt ifrån mattor till fönstertvätt.

 Sen bakade jag en sockerkaka. Den var godare än grytan. Sen städade jag bur och tvättade kanin (inte i maskin). Sen skickade jag ett mess till en kompis som var avsett till maken. Tur att det var någorlunda rumsrent. Jaha. Så kan också Måndagar vara. Totalt ointressanta men viktiga ändå på något sätt.

1 kommentar:

  1. Ja, man tycker ju att dagarna går och man gör ingenting, men det du gjorde igår var ju massor. Tar ju tid ladda för att göra saker också...

    SvaraRadera