torsdag 11 juni 2009

Uppe med tuppen

är jag idag. Ska in på sjukhuset på kärringkoll. Sen bär det iväg till stora staden Göteborg. Ja, inte förrän i morgon då. Men det ska ju packas och jag ska städa av lite här hemma.

Ska steka ägg och pannkakor och grilla en kyckling att ta med. Har köpt färska potatis som jag ska göra en smaskig sallad på med soltorkade tomater, fetaost och lite annat. Inte för att man inte skulle kunna unna sig att äta ute när man är iväg. Men det är nu så att det är själva boendet som är halva nöjet för oss husvagnsgalningar. Så det är en himmelsk fest att öppna det lilla kylskåpet och ta fram allsköns små överraskningar när hungern sätter in.

Ska till och med vispa grädde med chokladsmak att festa till det med till pannkakorna framemot kvällningen i morgon. Årets hemlis i kylskåpet är färska jordgubbar. Det smyger jag iväg och köper i morgon när de sover och smugglar in i husvagnen.

I kväll ställer vi upp den lånade gamla underbara husvagnen på parkeringen och lilla jag ska ta mig fan sova där på parkeringen i natt. Ja, skratta på bara men med tanke på alla husvagnar som blivit saboterade där i år så ska jag banne mig inte lämna den utan uppsikt en hel natt i det här gettot. Jag ska ha luftgevär med saltskott vid min sida och gud nåde den som vågar peta på gamla Kabelina!!!

Ha en trevlig helg alla. Det ska jag ha :-)))))))

1 kommentar:

  1. Jag hoppas ni får en fantastisk helg!
    Vad duktig du är som fixar sä mycket innan!

    SvaraRadera