tisdag 14 april 2009

Moaaaaaaahhhh

Idag har jag varit totalt livsfarlig. Tror jag i allafall. Eller om det bara är rena oturen. Det hela började med att jag skulle tända sängbelysningen när jag skulle upp. Behövs ju inte eftersom det numera är ljust på morgonen. Men jag är en vanemänniska och gör saker innan tanken passerat hjärnan. Världens blixt slår ut ifrån lampan och den stendör. Ikea krafs muttrar jag och läser på lampan om jag möjligtvis satt i fel Watt. Nähäe då allt stod rätt till på alla vis. Jag monterade ner lampskrället och slängde aset i sop tunnan. Det finns liksom små barn i huset. Kollade om någon propp gått. Icke. Visslar och går ut i köket. Tänder arbetsbelysningen i köket. Då går den också sönder. Dock bara lysröret. När sen samma sak händer med kökslampan i taket börjar jag tro att något är åt helvete fel med hela elsystemet. Så jag ger sjutton i morgonkaffet och dukar fram fil till barnen. Var är min gjööt skriker lille S.
När jag lämnat barnen på dagis går jag igenom varenda propp. Ingen är varm. Alla är hela. Försiktigt byter jag ut lysrör och glödlampa i köket. VOJLA. Nonas problemas. Varde ljus i guds hus. Det lyser så vackert i varenda hörne. Så hela dagen har jag gått och blängt på IKEA lampan i sop påsen och undrat. Var det den skrället som orsakade hela skiten. Stämmer ju inte heller. Den gick ju inte på samma propp. När jag sen ska lägga lille S och lilla L så får båda världens stöt av mig. Mamma då, du åskar säger lilla L. Fan trot.

2 kommentarer:

  1. Haha, tror jag att hon fick en stöt - du hade ju laddat upp dig hela dan!

    SvaraRadera