måndag 3 augusti 2009

Augusti

Sommaren går obönhörligen mot sitt slut. Även om det kan bli fint även i augusti och september så syns det allt att träden börjar gulna här och var. Känner mig ganska hoppfull över hösten. Har lite små projekt som väntar. Full av somriga minnen är hela familjen också. Har gjort många småturer i år. Lillsemester i Göteborg, båttur till visingsö. Fikat på Tabergs topp samt grillat otaliga gånger och med olika sorters trevliga människor. Jag och maken har också tagit tag i ett väldigt dåligt samvete. Slängt en massa gammal bråte på tippen. Både jag och kärleken har en tendens att samla på allsköns braochha prylar. I skrivandets stund befinner vi oss på landet för andra gången i år. Regnet öser ner och vi saknar vår bil som maken använder till jobbet. Här är väldigt rofylllt när regnet strilar ner på plasttaket på altanen utanför. Men fantasin har tagit slut just nu. I går var vi och lånehusets tonåring på Knalleland och shoppade. Det var mysigt. Vi avslutade med att bjuda henne och oss själva på en jättemysig Asiatrestaurang. Portionerna var stora som... Jag vet inte vad. Till och med min storätare till gubbe fick lämna. Nu är det dax att plocka fram lite käk till oss alla här. Sen blir det nog att jag hyr mig och tonåringen en film. Undrar om jag kan med och köra ut henne på moppe och hämta en i regnet haha.

2 kommentarer:

  1. Tack så jättemycket för hjälpen.
    Har lite svårt att förstå varför jag ger mig ut på en överbefolkad camping varenda år. när jag egentligen trivs bäst ute i buskarna alldeles ensam med "de mina".
    Men det är väl kontrasterna som gör att man söker sig till andra miljöer och lite "hem"längtan.

    SvaraRadera
  2. Tack själv. E**y gjorde faktiskt mesta jobbet denna gång. Men vi försökte hitta på lite kul saker för att glädja henne också. Vi var på Knalleland och bjöd henne på Asiatrestaurang. Sen gjorde vi lite bad utflykter. Ja, sen drog den knäppa familjen på havsutflykt. Vågade ju knappt bada av skrämsel. Barnen hade skitkul men trivdes nog bäst ute på landet hos er med grannbarnen och allt.

    SvaraRadera