fredag 8 maj 2009

Byhålan nästa

Så har ännu en vecka förlöpt och inte har jag bloggat bättre denna veckan heller. Har absolut inget att skylla på mer än slöhet.

Idag har jag gjort mig osams med stora kärleken. Har lust att sälja honom på torget på lördag. Undrar om det går. Satan. Jag har inte tid att vara osams med honom.

Det händer något jätte kul i morgon. Äntligen ska jag komma ut och få andas lantluft. Och jag menar verkligen LANTLUFT. Är en lantisnörd på våren och gör inget annat än gnäller på statsborna fastän jag själv varit en i mer än 12 år snart. Så jag ska ut till ett ställe vid namn Vistorp. Har ingen aning om det stavas med ett eller två s. Där jag växte upp uttalade man det Vesstörrp. Där ligger det en liten rött torp där vägen slutar. Mitt inne i ödemarken. Dit ska jag. Men vi tar det från början.

Min gamla virriga goa mor fyller 75 år. Hon vill absolut inte firas. Hon vill vara i fred på en stubbe. Dit inte ens myrorna hittar. Så skojade hon med mig för ett par månader sen. Hon har så svårt att gå så hon kan inte själv ta sig några längre sträckor. Så då kom jag att tänka på min gamla kompis stuga ute i Vistorp. Dit hittar ingen och ingen hittar min gamla mamma som vill vara ifred på sin stora dag. SÅ i morgon klockan 08.00 har hon beordrats ta på sig o ömma kläder och bara vänta. Så här lät det i morse.
Mor: Jag vill inte att du hittar på en massa dumheter. Jag vill va ifred säger jag... Jag vill till skogs... Jag vill inte haaaaa en massa folk omkring mig. HÖR VAD JAG SÄGER.
Jag: Ja mor, precis... Jag sa inte aftonklänning... Jag saa långbyxor.
Mor: Fnys... Här finns la ingen skog i närheten. Där jag kan sitta en hel dag på en stubbe. INGA FOLK HAR JAG SAGT
Jag: precis.... Men då ses vi morgon då....
Mor: Ja, ja men dra inte hit nån... jag har inte ens lite kaffe hemma så deeet sååå.

Haha hon ska få sin ödemark =))))))). Jag ska köra henne till vägs ände. Dit inte ens myrorna hittar =)))).
Tack snälla Tarja för att du lånar ut ditt sommarställe. Och för att du är världens bästa på att håll tyst när det behövs. Det tror inte folk som känner dig men precis så är det =))))
Nu är det bara en sak kvar. Att göra sig sams med älsklingen.... Satans karlar... Kan ju inte sälja honom på torget måste ju fan ha han till hjälp att bära i kväll när vi ska storhandla. Ja ja. Annars får jag väl be vaktmästaren =))).

En hälsning till Mem Lee... Keep upp girl. Ge dig inte. Du är starkare än du tror. Din tur att må bra. Love You.

Till alla andra. Ha en fin helg. Det ska jag ha. Mitt i ödemarken... I två långa dagar...... Undrar om det finns utebelysning.... ARGHHHHHH

3 kommentarer:

  1. Hoppas din mamma får den dag hon önskar sig!
    Vad jag hört av T så är det jättefint därute.
    Kärleken ordnar sig nog också ska du se.
    Uteplatsen är klar nu så när ni kommer hit kan ni sitta ute i regnet utan att bli blöta!
    Bilder kommer på bdb

    SvaraRadera
  2. Vad kul att uteplatsen är klar. Skönt att slippa bära dynor kan jag tänka mig. Jag tror mor blir jätteglad. Sen är det konfirmation på söndag av brorsan näst äldste grabb Fredrik. Så det passar ju att vi är på plats. Kramis

    SvaraRadera
  3. Hinner ni så titta gärna in en sväng på väg hem. Men bara om ni har tid och tid vet jag ju att varken du eller jag har i överflöd :-))

    SvaraRadera